۲۷ شهریور ۱۳۹۲، ۱۳:۴۹

در حمایت از تروریستها مطرح شد؛

تکرار ادعاهای آمریکا در مورد سوریه این بار از زبان وستروله

تکرار ادعاهای آمریکا در مورد سوریه این بار از زبان وستروله

وزیر خارجه آلمان بدون توجه به نتایج تحقیقات انجام شده توسط نهادهای بین المللی و با حمایت آشکار از گروههای تروریستی مسلح، مدعی شد در پس حملات شیمیایی در مناطق مختلف سوریه حکومت این کشور قرار داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، در حالی که گزارش های منتشر شده در مورد حملات شیمیایی در سوریه حکایت از دست داشتن شورشیان مسلح در این حملات است، برخی مقامات غربی همچنان بر مواضع ضدسوری خود پافشاری می کنند.  

در همین رابطه "گیدو وستروله" وزیر خارجه آلمان در گفتگو با روزنامه زوددویچه سایتونگ مدعی شد در پس حملات شیمیایی در سوریه حکومت این کشور قرار دارد. به گفته این مقام آلمانی گزارش بازرسان سازمان ملل تاکید دارد تنها حکومت اسد توانایی دست زدن به حملات شیمیایی را در سوریه دارد. این در حالی است که گزارش بازرسان هیچ اشاره ای به این که چه کسی مسئول حملات مذکور است، نداشته است.

وی همچنین اعتراف کرد پنج عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل برای چندمین برای تصویب قطعنامه ای ضدسوری به نتیجه نرسیده اند. در حالی که آمریکا، فرانسه و انگلیس ادعاهای خود در مورد سوریه را تکرار می کنند، دولت روسیه با رد این اتهامات، تاکید می کند اسناد و شواهد به دست آمده حاکی از دست داشتن شورشیان مسلح در حملات شیمیایی است.

طبق گزارش بازرسان سازمان ملل که روز دوشنبه منتشر شد، عاملان این حمله با استفاده از گاز سارین مناطقی را در حومه دمشق مورد هدف قرار داده اند.    

کد خبر 2138193

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha